Sistem za varenje je laboratorija koja proizvodi esencijalne hranljive materije i hemijske elemente za ćelije. Zdravlje tela u celini zavisi od toga kako ova laboratorija radi. Prema Ajurvedi, gastrointestinalni trakt je primarna karika u patofiziologiji.

Ajurvedske terapije eliminišu simptome poremećaja digestivnog sistema. Pre svega, utiču na autonomni nervni sistem (postupci opuštanja, poboljšanje unutrašnjih organa). Pored povećanog tonusa simpatikusa, dolazi do odlaganja ili ubrzanja varenja. Haos u sistemu za varenje dovodi do sindroma iritabilnog creva, prekomernog lučenja kiseline, gastritisa i drugih bolesti.

Glavni uzroci bolesti probavnog sistema:

• hrana – nepravilan unos hrane, neuhranjenost, prejedanje, neuravnotežena ishrana, brza hrana
  • gojaznost
  • neželjeni efekti prilikom uzimanja lekova
  • nasleđe
  • kršenje zdravstvenih propisa tokom kuvanja
  • loše navike
  • bolesti endokrinog sistema
  • metabolički poremećaj
  • stres
  • infekcije izazvane parazitima
  • loša ekologija
  • virusi i infekcije

Simptomi bolesti probavnog sistema:

Gorušica – osećaj pečenja u grudnoj kosti koji se širi prema gore u usnu duplju

Bol u stomaku

Poremećaj gutanja (disfalgija) – nastaje usled zapaljenja, tumora, prisustva stranih tela u jednjaku, usnoj duplji, larinksu, kao i u slučaju mnogih bolesti centralnog nervnog sistema.

Utrnulost – patologija želuca i duodenuma, ponekad zbog bolesti žučne kese ili jetre

Mučnina

Zatvor – odsustvo stolice najmanje dva dana

Nadutost – nadimanje i osećaj težine u stomaku, praćeni gasovima

Dijareja – labava stolica, pojedinačna ili česta. Ovo je jedan od simptoma trovanja, infekcija i poremećaja nervnog sistema. Može nastati usled nagle promene klime, neobične hrane i jakog fizičkog napora.

Kašalj – jedan od simptoma disbioze, zaraznih bolesti, prisustva crva

U našoj klinici se uspešno mogu lečiti:

• funkcionalni digestivni poremećaji (žgaravica, refluks, nadimanje, nepravilna stolica, konstipacija, IBS)
  • gastritis, duodenitis
  • čir na želucu i dvanaestopalačnom crevu
  • steatoza jetre, posledice hepatitisa
  • poremećaji žučne kese (holecistitis, diskinezija žučnih kanala, holangitis)
  • pankreatitis
  • IBD (ulcerozni kolitis, Kronova bolest)

Lečenje bolesti digestivnog sistema zahteva integrisani pristup. Ovo uključuje fizikalnu terapiju, lekove i biljnu terapiju i dijetu.

Preporučeni terapijski programi

U zavisnosti od težine stanja i oblika bolesti, preporučeni programi su „Sveobuhvatna Panchakarma“ ili „Medicinski program“, sa korekcijom terapija i individualnim pripremanjem lekovitog bilja.

Glavni uzroci bolesti probavnog sistema:

• gojaznost
  • neželjeni efekti prilikom uzimanja lekova
  • nasleđe
  • kršenje zdravstvenih propisa tokom kuvanja
  • loše navike
  • bolesti endokrinog sistema
  • metabolički poremećaj
  • stres
  • infekcije izazvane parazitima
  • loša ekologija
  • virusi i infekcije