Zalmanov kupka je vrsta balneoterapije sa specijalnim emulzijama na bazi terpentina. Suština takvih kupatila je obnavljanje kapilarnog krvotoka, što pomaže metabolizmu. Ova metoda se naziva i kapilarna terapija, a osnovao ju je profesor Zalmanov.

Cilj terapije

Medicinske indikacije za terpentinsko kupatilo:
• kardiovaskularne bolesti, poremećaji cirkulacije
• bolesti digestivnog sistema
• bolesti disajnih organa
• endokrine bolesti
• poremećaji nervnog sistema
• bolesti urinarnog trakta
• bolesti uha, nosa i grla
• kožne bolesti
• zarazne bolesti
• muskuloskeletna patologija
• sistemske bolesti vezivnog tkiva

Kako to radi?

U procesu života, aterosklerotski fragmenti se deponuju u kapilare: protok krvi se usporava i zaustavlja u određenim područjima. Ćelije, koje su na taj način lišene hrane i kiseonika, umiru. Mnoge mrtve ćelije doprinose isušivanju kapilara i, shodno tome, procesu starenja. Kupke povećavaju protok krvi, izvode “gimnastiku” za kapilare, ubrzavaju metabolizam celog tela i pomažu u uklanjanju toksina i otpada.
Za postupak se koriste dve vrste emulzije – bela i žuta.
Bela emulzija podstiče otvaranje kapilara, povećava krvni pritisak i pomaže u uklanjanju toksina iz kapilara i koštano-hrskavičnog tkiva.
Žuta emulzija – povećanjem unutrašnjeg zagrevanja i širenjem kapilarnog sistema, pomaže u rastvaranju patoloških naslaga u zglobnim šupljinama i masnom tkivu, kao i u zidovima krvnih sudova, tetiva i hrskavice; snižava krvni pritisak. Lekar propisuje vrstu kupke u zavisnosti od krvnog pritiska pacijenta. Obe kupke imaju analgetički efekat.

Proces terapije:

1. U zavisnosti od indikacija, terapeut priprema rastvor emulzije i dodaje ga u kadu napunjenu vodom (36 °C).
2. Nakon što je pacijent uronjen u vodu, temperatura vode se postepeno podiže na 39-40 ° C.
3. Trajanje kupke je 15–20 minuta.
4. Na kraju ove procedure, pacijent se umotava u natopljen čaršav i ćebe da održava toplotu 30 minuta.
5. Za to vreme se nastavlja znojenje, kao i peckanje, odnosno dejstvo terpentina.
U klinici CALENDULA Zalmanovljeve kupke se naizmenično kombinuju sa mineralno-alkalnim i fitokupkama za obnavljanje metaboličke ravnoteže i za delovanje na centralni nervni sistem.

Rezultat:

• poboljšava se metabolizam u tkivima, eliminiše se hipoksija tkiva i ubrzava se njihova regeneracija
• edemi nestaju,
• telo se oslobađa infekcija,
• telo se fizički obnavlja,
• zapremina tela se smanjuje (efekat gubitka težine),
• povećanje aktivnosti i efikasnosti,
• poboljšava se turgor kože